Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1
مرگ فروغ فرخزاد، شاعر نام آور ایرانی | سایت خبری محب

مرگ فروغ فرخزاد، شاعر نام آور ایرانی

 مرگ فروغ فرخزاد، ظهر روز شنبه، بیست و چهارم بهمن ماه رخ داد.‌ او در حین رانندگی برای جلوگیری از برخورد با دیگری تصادف کرد.

فروغ فرخزاد چهارمین فرزند «توران وزیری‌ تبار» و سرهنگ «محمد فرخزاد» بود. از دیگر افراد خانواده وی می توان به برادر کوچکتر او، فریدون فرخزاد و خواهر بزرگترش، پوران فرخزاد اشاره کرد. محب نیوز در مقاله ای در گذشته به بخشی از زندگی این شاعر معروف ایرانی پرداخته بود و اکنون مرگ او را شرح خواهد داد.

آثار و زندگی شخصی فروغ

فروغ فرخزاد با مجموعهٔ آثار اسیر، دیوار و عصیان که در قالب چهار پاره بودند فعالیت خود را آغاز نمود.

فروغ در شانزده سالگی با پرویز شاپور، طنز پرداز ایرانی و نوه پسر خالهٔ مادرش، ازدواج نمود. اما سرانجام متاسفانه در سال ۱۳۳۴ شمسی جدا شدند. بعد از این جدایی، فروغ، به سفری اروپایی رفت.

در سال ۱۳۳۷ شمسی توجه فروغ، جلب سینما گشت. وی در این حوزه با ابراهیم گلستان آشنا گردید. چهار سال بعد، در سال ۱۳۴۱ شمسی، فروغ فیلم خانه سیاه است را درون آسایشگاه جذامیان باباباغی تبریز با همکاری گلستان ساخت.

او در سال ۱۳۴۲ شمسی در نمایشنامه ۶ شخصیت در جستجوی نویسنده نوشته ی لوئیجی پیراندلو با هدایت پری صابری توانست بازی چشمگیری ارائه دهد. در زمستان همان سال، فیلم وی توانست جایزه نخست جشنواره اوبر هاوزن را برنده شود. علاوه بر این در همان سال، انتشارات مروارید یک اثر دیگری از او به نام تولدی دیگر را در سه هزار نسخه چاپ کرد.

مرگ فروغ فرخزاد، شاعر نام آور ایرانی | محب نیوز

تصادف و مرگ فروغ فرخزاد

سرانجام او در ساعت ۱۶:۳۰ بعد از ظهر دوشنبه بیست و چهارم بهمن ماه ۱۳۴۵ شمسی در زمان رانندگی در خودروی جیپ ابراهیم گلستان، در جاده ی بین دروس و قلهک در خیابان لقمان‌الدوله ادهم (که بعدها به نام شهید کماسایی معروف شد) در چهار راه مرودشت (که آن هم بعدها به شهید سوری معروف شد)  تصادف نمود.

طبق اظهارات ابراهیم گلستان وی می خواست جهت امور فنی فیلمی را به استودیو من ببرد. تصادف در راه بازگشت و در ۱۰۰ متری استودیو رخ داد. فروغ به دلیل اینکه نمی خواست با چند بچه که در حال دویدن در خیابان بودند، برخورد نماید، چپ نمود و ماشین جیپ درون جوی بزرگ کنار خیابان افتاد.

سخن پایانی درباره مرگ فروغ فرخزاد

محب نیوز درگذشت این شاعر بزرگ را تسلیت می گوید. آثار این شاعر بزرگ را می توانید از کانال تلگرام ما به رایگان دانلود نمایید.