Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1
اسکاتلند نخستین کشور عرضه‌کننده محصولات بهداشتی زنانه رایگان

اسکاتلند نخستین کشور عرضه‌کننده محصولات بهداشتی زنانه رایگان

به گزارش محب نیوز، اسکاتلند نخستین کشور عرضه‌کننده محصولات بهداشتی زنانه رایگان شد. این قانون در پارلمان تصویب شد.

این کشور تامپون، نوار بهداشتی و سایر محصولات قاعدگی را از این پس رایگان عرضه می‌کند. پارلمان اسکاتلند قانون عرضه‌ی رایگان محصولات پریودی را تصویب کرد. این قانون، بر عرضه رایگان محصولات بهداشتی تاکید دارد.

تقریباً دو سال پس از تصویب یک قانون مهم توسط پارلمان این کشور، اکنون محصولات دوران پریودی برای هر کسی که در اسکاتلند که به آنها نیاز دارد رایگان است.

این ابتکار اسکاتلند را به اولین کشور در جهان تبدیل می‌کند که محصولات بهداشتی رایگان ارائه می‌دهد. بخشی از تلاش جهانی برای پایان دادن به “تاثیر فقر در دوران پریودی” یا عدم دسترسی به تامپون یا نوار بهداشتی به دلیل هزینه های بسیار بالا سرانجام با این طرح در جهان نتیجه داد.

محب نیوز

پیشنهاددهنده طرح اسکاتلند نخستین کشور عرضه‌کننده محصولات بهداشتی زنانه رایگان

مونیکا لنون، ​​قانون‌گذاری که پیش‌نویس پیشنهادی قانون محصولات دوران پریودی را در سال 2020 ارائه کرد، در توییتی نوشت که اسکاتلند ممکن است «اولین، نه آخرین» کشوری باشد که محصولات دوره‌ای رایگان ارائه می‌کند.

خانم لنون در ایمیلی به نیویورک تایمز گفت: «ما شاهد یک تغییر فرهنگی عظیم هستیم که در آن مشکلات دوران پریودی را دیگر تحمل نمی‌شود. امروزه تاکید بیشتری بر سلامت قاعدگی و تمرکز مجدد بر روی مقابله با زن ستیزی پزشکی وجود دارد.

ایرلند شمالی در حال بررسی اقدام مشابهی است و نیوزلند و سئول محصولات قاعدگی رایگان را در مدارس عرضه می‌کنند. خانم لنون گفت: “این به من امیدواری می دهد که ما آخرین کشوری نباشیم که دسترسی به محصولات پریودی رایگان را در قانون خود قرار داده‌ایم.”

دفاع وزیر از طرح اسکاتلند نخستین کشور عرضه‌کننده محصولات بهداشتی زنانه رایگان

شونا رابیسون، وزیر عدالت اجتماعی اسکاتلند نیز حرف‌های خانم لنون را تکرار کرد.

او در بیانیه ای گفت: «ارائه دسترسی به محصولات پریودی رایگان برای برابری مسئله‌ای اساسی است و موانع مالی دسترسی به آنها برطرف خواهد شد . از آن جایی که هزینه های زندگی در حال افزایش است. او افزود: “ما هرگز نمی‌خواهیم کسی در موقعیتی قرار گیرد که نتواند به محصولات بهداشتی مخصوص پریودی دسترسی داشته باشد.”

بررسی قانون اسکاتلند نخستین کشور عرضه‌کننده محصولات بهداشتی زنانه رایگان

قانون جدید در اسکاتلند پس از قانونی که در گذشته، دسترسی رایگان به تامپون و نوار بهداشتی را در مدارس، کالج‌ها، دانشگاه‌ها و سایر ساختمان‌های عمومی فراهم می‌کرد، تصویب شد. خانم لنون در ایمیلی گفت که محصولات پریودی در کتابخانه‌ها، استخرهای شنا، سالن‌های ورزشی عمومی، ساختمان‌های اجتماعی، تالارهای شهر، داروخانه‌ها و مطب پزشکان در دسترس خواهند بود.

افراد می توانند نزدیکترین مکان را با محصولات بهداشتی پریودی رایگان از طریق یک برنامه تلفن همراه به نام PickupMyPeriod پیدا کنند. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد محصولات موجود را بررسی کنند. و آنها را در نزدیک‌ترین مکان پیدا کنند. تحویل درب منزل نیز موجود است.

زمانی که این لایحه تهیه شد، خانم لنون و سایر نویسندگان لایحه گفتند که چالش‌هایی را در رابطه با قاعدگی برای کسانی که فقر، بی خانمانی، روابط نادرست و شرایط بهداشتی را تجربه می‌کنند، در نظر داشتند.

طبق یک مطالعه در سال 2020 که توسط موسسه غیرانتفاعی Plan International UK انجام شد ، همه‌گیری ویروس کرونا نیز این مسائل را تشدید کرد.

طرح‌های مشابه در ایالات متحده

در ایالات متحده، یک مطالعه در سال 2021 توسط دانشگاه جورج میسون نشان داد که 14 درصد از زنانی که در کالج شرکت می‌کنند، فقر استفاده از محصولات بهداشتی را در سال 2020 تجربه کرده‌اند. این مطالعه نشان داد که زنان لاتین و سیاه‌پوست به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

به گفته Alliance for Period Supplies ، یک گروه حمایتی، هفده ایالت و واشنگتن دی سی قوانینی را تصویب کرده‌اند که دسترسی رایگان به محصولات بهداشتی مخصوص پریودی را برای دانشجویان الزامی می‌کند.

اسکاتلند نخستین کشور عرضه‌کننده محصولات بهداشتی زنانه رایگان | محب نیوز

علاوه بر این، فشار گسترده‌تری برای لغو مالیات‌های دولتی اعمال شده بر محصولات دوره قاعدگی مانند پد و فنجان، که اغلب مالیات تامپون نامیده می‌شود، به‌طور ناگهانی ادامه یافته و شروع شده است.

کسانی که طرفدار لغو مالیات هستند استدلال می کنند که ملزوماتی مانند تامپون و پد باید از مالیات معاف شوند، در حالی که دیگران استدلال می کنند که ایالت ها به درآمد نیاز دارند. حداقل 32 ایالت اقداماتی را برای حذف مالیات ارائه کرده‌اند و 13 ایالت تاکنون موفق بوده‌اند.

سخن پایانی

محب نیوز امیدوار است تا روزی در کل جهان شاهد عرضه‌ی رایگان محصولات بهداشتی زنانه باشیم. زنان بسیاری در سراسر جهان از این ملزومات بهداشتی محروم هستند و به همین علت دچار بیماری‌های زیادی می‌شوند.

اسکاتلند نخستین کشور عرضه‌کننده محصولات بهداشتی زنانه رایگان | محب نیوز