Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1
شهرنوش پارسی پور از زندان ساواک تا زندان کمیته | سایت خبری محب

شهرنوش پارسی پور از زندان ساواک تا زندان کمیته

شهرنوش پارسی پور متولد بیست و هشتم بهمن ماه ۱۳۲۴ شمسی در تهران است. وی داستان‌ نویس و مترجم معروف ایرانی می باشد.

داستان‌ هایی که پارسی پور ترجمه می کند از زبان‌ های مختلف است. وی در هجدهمین همایش پژوهش‌ های بانوان در کشور آمریکا، تحت عنوان بانوی سال منتخب گردید. علاوه بر این شهرنوش پارسی پور توانسته جایزهٔ بیتای ۲۰۱۶ را نیز کسب کند. او در سال های آخر دهه ۷۰ خورشیدی و مدتی بعد از چاپ کتاب «زنان بدون مردان» و ممنوع گشتن این کتاب در ایران، به کشور آمریکا مهاجرت نمود. وی در حال حاضر در حومهٔ سانفرانسیسکو ساکن است.

سابقه فعالیت شهرنوش پارسی پور

شهرنوش پارسی پور از ۱۳ سالگی نویسندگی را شروع کرد و از شانزده سالگی داستان‌ هایش با اسامی مستعار درون گاهنامه‌ های گردید. نگارش اولین رمان وی سگ و زمستان بلند نیز در تابستان ۱۳۵۳ به پایان رسید.
او علاوه بر این، در تلویزیون ایران تهیه‌ کنندگی برنامه «زنان روستایی» را برعهده داشت.

شهرنوش پارسی پور از زندان ساواک تا زندان کمیته | محب نیوز

در نهایت وی در بهمن ۱۳۵۳ در اعتراض به اعدام و دستگیری عده ای از نویسندگان از تلویزیون استعفاء داد. مدتی بعد هم بازداشت شد و پس از  پنجاه و چهار روز آزاد گشت. بعد از آزادی قصد مهاجرت به کانادا را داشت ولی منصرف گشت. دومین بار در مرداد ۱۳۶۰ به علت همراه داشتن نشریات در خودرو، دستگیر شد و ۴ سال زندانی شد. بعد آزادی کار مترجمی و کتاب فروشی را ادامه داد.

اما با چاپ کتاب زنان بدون مردان، منکرات به او بابت به کار بردن کلمه بکارت تذکر داد و او را بازجویی و زندانی نمودند. سرانجام پس از این اتفاق، وی به آمریکا رفت.

شهرنوش پارسی پور در مصاحبه ای اظهار داشت که با صیغه (متعه) موافق می باشد و سواستفاده عده ای، مسئله دیگری است.

درخواست کمک

در اسفند ۱۳۹۷ شمسی، مهرنوش پارسی‌ پور در فیس‌بوک از مشکلات مالی‌ خود در ۷۳ سالگی گفت. در پویش حمایت از او طی ۴ روز، ۳۰۹۶۰ دلار جمع شد.

محب نیوز امیدوار است هیچ هنرمندی در دوران پیری نیازمند کمک نگردد. البته که مردم ایران نیز بسیار مهربان هستند و محب نیوز به آن ها افتخار می کند.