گزارش

حمله علیرضا واعظ موسوی به طنازطباطبایی و زنان سینماگر: کارگردان می‌تواند دستور دهد خدا نمی‌تواند؟

در توییتری شاهد حمله علیرضا واعظ موسوی به طنازطباطبایی و زنان سینماگر بودیم که اذهان می داشت: کارگردان می‌تواند دستور دهد خدا نمی‌تواند؟

 

پس از انتشار مصاحبه طناز طباطبایی و اعتراف به اینکه باید مقطعی موهایشان را می پوشانده تا رنگ موهایشان (گریم فیلم) لو نرود. علیرضا واعظ موسوی، مدیر موسسه ققنوس و صاحب امتیاز مجلات سپهر خبر و حاتم، در توییتر واکنشی عجیب نشان داد. در ادامه آن را خواهیم خواند:

 

‏آقای کارگردان می‌تونه برای بازیگر خانم تعیین تکلیف کنه که موهات را بپوشان تا زمان اکران سریال!چون بهش پول داده وقرارداد بسته!
ولی خداوند که مالک جهان و نفوس ما است. نمیتونه تعیین تکلیف کنه که ‎#حجاب داشته باش!!
خدا هم از ما بیعت گرفته در روز الست.
بارها با پیامبرانش متذکر آن عهد شده.

 

این حمله علیرضا واعظ موسوی به طنازطباطبایی و زنان سینماگر در حالی است که منظور طناز طباطبایی از پوشاندن موهایش جلوگیری از لو رفتن گریم بوده است نه به خاطر حجاب!

 

تاثیر حمله علیرضا واعظ موسوی به طنازطباطبایی و زنان سینماگر بر جامعه

 

گاه برداشت هایی همینقدر سطحی باعث سرکوب‌های زیادی علیه زنان می‌شود… درد اینجاست که این افراد اغلب از فرهیختگان جامعه به حساب می آیند. و حرف‌هایشان بر جامعه اثر زیادی دارد…

برای مثال ایشان در توییتر بیش از ۱۶ هزار دنبال شونده دارند. که این می‌تواند اشاره به میزان اثرگذاری گفته‌هایشان در توییتر داشت…

 

حمله علیرضا واعظ موسوی به طنازطباطبایی و زنان سینماگر: کارگردان می‌تواند دستور دهد موهایتان را بپوشانید خدا نمی‌تواند؟ | محب نیوز

بخش عجیب ماجرا آن جاست که در کمتر از ۳ روز ۲۴۲ بازتوییت، حدود ۱۳۰۰ پسند، ۶۷ کامنت و حدود ۵۰۰۰‌ بازدید ویدیو این توییتر داشته است. به این معنا که حداقل ۱۲۸۰ نفر این گفته را در این مدت زمان کوتاه تایید کردند. (این آمار مدام رو به افزایش است.)

 

حمله علیرضا واعظ موسوی به طنازطباطبایی و زنان سینماگر: کارگردان می‌تواند دستور دهد موهایتان را بپوشانید خدا نمی‌تواند؟ | محب نیوز

 

البته شاید در شبکه های اجتماعی این آمار چندان زیاد نباشد. اما از لحاظ فرهنگی ۱۳۰۰ نفر تعداد کمی نیست. و هر کدام می‌تواند حدود ۱۰ نفر را در اطراف خود تحت تاثیر قرار دهد که تاثیرگذاری بیش از ده هزار نفره را در برخواهد داشت.

حداقل از اهل قلم و فرهنگ انتظار می‌رود اینگونه اظهار نظرهای عجیب و اشتباه را منتشر نکرده و جماعتی را به اشتباه نیندازند. برای این امر نیز نیاز به سانسور و نظارت نهادهای حاکمیتی نیست. هر کس که دست به قلم دارد و اهل فرهنگ است باید خود را در مقابل صحت برداشت‌هایش مسئول بدانند.

حجاب قطعا پوشش حسنه ای است اما برداشت ایشان از مصاحبه خانم بازیگر اشتباه بوده و حمله نابجایی بوده است.

منبع خبر محب نیوز

 

توییتر

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا