خبر

سرنگونی حجاب در ایران | اخبار 29 مرداد تا 5 شهریور 1402

“سرنگونی حجاب در ایران، واکنش‌ها به بوسه جنجالی، و حواشی دستگیری زن بدون حجاب؛ اخبار داغ ایران در یک نگاه” را در سایت خبری محب نیوز بخوانید.

خبر سرنگونی حجاب در ایران

متن خبر سرنگونی حجاب در ایران به شرح زیر است:

۱. گزارش حقوق بشر ایران نشان داد که در تهران، آزاده عابدینی که برای دفاع از حق پوشش اختیاری با یک عضو بسیج در تلاش بود، توسط این عضو بسیج بازداشت شده است. او توسط این فرد فیلمبرداری شده بود که این واقعه به بحث عمومی منجر شده بود.

 

۲. یک نماینده مجلس، مسعود پزشکیان، در مورد حذف غربالگری صحبت کرد. او اظهار داشت که تصمیم‌گیری‌های نادرست می‌تواند منجر به افزایش آمار معلولان در جامعه شود.

 

۳. تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در یک بیانیه حمایت از جنیفر هرموسو کردند و ادعاهای لوئیس روبیالس را رد کردند. آنها اعلام کردند که تا روبیالس در سمت ریاست فدراسیون فوتبال باقی بماند، در رویدادهای آینده شرکت نخواهند کرد.

 

۴. رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که تا تصویب لایحه حجاب و عفاف، ضابطین موظف به برخورد با افراد بی‌حجاب هستند. این اقدام در راستای حفظ نظم اجتماعی و اجرای قوانین اسلامی انجام خواهد شد.

 

۵. وزیر کشور از استاندار مازندران خواست تا موضوع دیدار یکی از دختران ورزشکار با فرماندار کلاردشت بدون حجاب اجباری را بررسی کند. در مورد این واقعه، فرماندار کلاردشت اعلام کرد که دانش‌آموزی که در والیبال به موفقیت دست یافته بود، به دلیل موفقیت خود از سوی او تقدیر شده بود.

تایید رفتار گشت ارشاد با مهسا امینی

۶. اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه، در مصاحبه‌ای توضیح داد که رفتار گشت ارشاد با مهسا امینی کاملاً متناسب بود.

 

۷. محمدرضا حسنایی، رییس دانشگاه هنر تهران، در گفت‌وگو با ایلنا به تفاوت‌های فرهنگی درباره حجاب در ایران و آمریکا اشاره کرد. و توضیح داد که در آمریکا این مسئله مشکل‌ساز نیست. اما در ایران به دلایل خاص خود، مسئله‌ای است.

 

۸. مژگان افتخاری، مادر مهسا امینی، در سالگرد دخترش ابراز احساسات خود را از طریق تصاویر در اینستاگرام به نمایش گذاشت.

 

۹. در موفقیت‌آمیزترین پرتاب موشک فالکون ۹، فضانوردانی از دانمارک، ژاپن و روسیه حضور داشتند. و این ماموریت تحت فرماندهی یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا، انجام شد.

 

۱۰. وزیر ارشاد از ایجاد سکوهای دائمی در تهران و استان‌ها برای فروش لباس عفیفانه با توجه به اصول پوشش اسلامی خبر داد. و تاکید کرد که این اقدام به تسهیل در دسترسی به این لباس‌ها منجر خواهد شد.

تعلیق فوتبال اسپانیا

۱۱. کمیته انضباطی فیفا به دلیل حاشیه‌های پس از بوسیدن لب‌های عضو تیم ملی زنان اسپانیا توسط رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، او را از تمام فعالیت‌های فوتبال در سطح ملی و بین‌المللی به طور موقت تعلیق کرد.

بوسه جنجالی
محب نیوز | بوسه جنجالی | محب نیوز

۱۲. جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان، اعلام کرد که نیروهای انتظامی در تلاشند تا زنان بدون حجاب اجباری در فضای مجازی را شناسایی و پرونده‌های مربوطه را تشکیل دهند. همچنین اقدام به پلمب خودروها و مغازه‌هایی که حجاب اجباری را رعایت نکرده‌اند، می‌کنند.

 

۱۳. پس از دستور وزیر کشور، روزنامه‌ای گزارش داد که دختر ورزشکار بدون حجاب که با نام آوا مریدپور شناخته می‌شود، توسط فرماندار کلاردشت تقدیر شده بود. و در اثر این واقعه مدیر روابط عمومی فرمانداری برکنار شده بود.

اخراج دو استاد خانم

۱۴. شوراهای صنفی دانشجویان از اخراج دو اساتید دانشگاه علامه از دروس دانشکده روانشناسی خبر دادند.

 

۱۵. عکاس ایرانی، پرتو جغتایی، در مصاحبه‌ای به مشکلات و ممنوعیت ورود عکاسان زن به ورزشگاه‌ها پرداخت. و نسبت به سختی‌های این حرفه با توجه به محدودیت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی اشاره کرد.

 

۱۶. رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل بوسیدن یکی از بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا در مراسم جشن قهرمانی، با انتقادهای شدیدی مواجه شد.

 

۱۷. زهره الهیان، نماینده تهران، به تفاوت رویکرد درمان محور ایران با سیستم سلامت در آمریکا اشاره کرد. و تاکید کرد که محل درآمد پزشکان نباید از درمان بیماران، بلکه از حفظ سلامت جامعه تأمین شود.

 

۱۸. در شبکه‌های اجتماعی، هشتگ‌های مهدی یراحی و ماه منیر کجاست به عنوان تازه‌ترین موضوعات مطرح شده‌اند. که به آهنگ جدید مهدی یراحی و نیز وضعیت نامعلوم ماه منیر مولایی، مادر کودکی که در یک حادثه کشته شده بود، اشاره دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا