زنان نخبهفناوری

اولین زن خلبان بلوچی ایرانی، مها بلوچی ایرانی

اولین زن خلبان بلوچی ایرانی، مها بلوچی ایرانی ساکن کشور عمان است با انتشار تصاویر مختلف از پوشش بلوچی خود سعی در حفظ اصالت خویش را دارد.

مها بلوچی، اصالتی ایرانی دارد و ساکن کشور عمان است. وی یک ویدئوی تازه از خود در حین پرواز و خلبانی منتشر کرده است.


مها در شبکه های اجتماعی نیز حضوری پررنگ دارد. و آنچه که این بانوی بلوچ را با سایر ایرانیان و بلوچان موفق ساکن کشورهای خارجی متمایز کرده علاقمندی اش به فرهنگ بلوچی است. و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی قابلیت های فرهنگی مردم بلوچستان.

او نه تنها به اصالت و فرهنگ خود پشت نکرده است. بلکه تمام تلاشش را به کار بسته تا با پوشیدن لباس زیبای بلوچی در مجالس عمومی و حتی مراسم های رسمی به معرفی این پوشش و سوزن دوزی بلوچی بپردازد.

این بانوی موفق که مادر دو دختر است. اکنون نزدیک به یک دهه می شود خلبانی می کند.

یک خلبان موفق زن دیگر

نشاط جهانداری فارق التحصیل لیسانس رشته مهندسی فناوری هوانوردی است. وی در قامت اولین کاپیتان هواپیمای اِم دی خلبانی می کند . از بچگی برخلاف هم سن و سالان خود به عروسک علاقه چندانی نداشت. هواپیما را دوست داشت!

وی آموزش های اولیه را در سن 17 سالگی گذراند. او در سال 98 توانست سردوشی 4 خط به نشان نخستین بانوی کاپیتان هواپیمای اِم دی دریافت کند .

22 مهر 98 یک روز فراموش نشدنی در صنعت هوانوردی ایران بود چرا که این پرواز با خلبان اولی نشاط جهانداری و به صورت رفت و برگشت از تهران به مشهد انجام شد.

 

سخن پایانی

زنان سرزمینمان چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران با وجود شرایط سخت قابلیت‌ها و استعدادهای فراوانی دارند. و ما هر روز شاهد افتخارآفرینی‌های آن‌ها هستیم. محب نیوز امیدوار است موانع برداشته شود تا بتوانند بیش از پیش پیشرفت کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا