خبر

از پرفروشی فیلم باربی تا مخاطرات حجاب اجباری | 24 تا 28 مرداد 1402

“بررسی تازه‌ترین رویدادها: از پرفروشی فیلم باربی تا مخاطرات حجاب اجباری و اعتراضات سیاسی” در سایت خبری محب نیوز می توانید مطالعه نمایید.

متن خبر ” از پرفروشی فیلم باربی تا مخاطرات حجاب اجباری و اعتراضات سیاسی”

متن خبر “بررسی تازه‌ترین رویدادها: از پرفروشی فیلم باربی تا مخاطرات حجاب اجباری و اعتراضات سیاسی” شامل موارد زیر است:

۱. در این روزها، شبکه‌های اجتماعی پر از تصاویر مردان و زنانی است که در جعبه‌های صورتی عروسک باربی به دوربین لبخند می‌زنند. فیلم “باربی: روزهای بلند تابستان” امسال توجه عمومی را به خود جلب کرده. و در فقط ۱۷ روز، فروش این فیلم از یک میلیارد دلار گذشته است. این فیلم که به موضوع مردسالاری و فمینیسم افراطی پرداخته است، توانسته منتقدان جدی را نیز به خود جلب کند. و در برخی کشورها ممنوعیت پخش برای آن اعلام شده است.

 

۲. همچنین، هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی خبر داده که بازی تراکتور تبریز برابر باشگاه الشارجه امارات بدون فروش بلیت برگزار خواهد شد. و تنها با حضور تعداد محدودی از زنان ورزشکار و تماشاگران زن برگزار خواهد شد تا محرومیتی به تراکتور وارد نشود.

 

۳. در این خصوص، در اطلاعیه‌ای از سوی هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی آمده است: “با توجه به اهمیت برگزاری بازی‌های آسیایی و حفظ شرایط مطلوب در محیط ورزشی، تنها ورزشکاران زن به عنوان تماشاگران در این دیدار حاضر خواهند شد تا احتمال وقوع هرگونه خلل در میزبانی باشگاه تراکتور تبریز از بین برود.”

 

۴. در بخش دیگری از اخبار، زهرا رهنورد در متنی با عنوان “کودتا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲”، به کودتایی که حاکمان به ضد مردم و خواسته‌های مشروع آنها انجام دادند اشاره کرده. و از شرایط نامساعد زندان‌ها برای زنان آزادی‌خواه خبر داده است.

زهرا رهنورد
محب نیوز | زهرا رهنورد | محب نیوز

۵. در بخش دیگری از اخبار، فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین، به افزایش قیمت لباس‌های محجبه و مشکلاتی که زنان محجبه در تهیه این لباس‌ها دارند، اشاره کرده. و اظهار داشته که این بازار بزرگ تقریباً تحت کنترل کشورهایی مانند ژاپن و کره است.

ورزش زنان

۶. و در زمینه ورزش، تیم ملی فوتبال زنان سوئد در دیدار رده‌بندی جام جهانی زنان ۲۰۲۳، میزبان استرالیا را با نتیجه ۲-۰ شکست داده. و مدال برنز این رقابت‌ها را کسب کرده است.

 

۷. در حوزه دیگری از اخبار، ابوالقاسم شیرازی، سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران، درباره اقدامات اتحادیه در ترویج فرهنگ حجاب اجباری صحبت کرده. و اعلام کرده که به دارندگان واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک درس‌های مرتبط با حجاب داده می‌شود.

 

۸. در دیگر اخبار، احمد خاتمی، امام جمعه تهران، در مورد بی‌حجابی به عنوان یک منکر قطعی وارد شده. و اظهار داشته که عدم تاکید بر این موضوع موجب انکار تئوریسین‌های بی‌حجابی و منکر بودن آن می‌شود.

 

۹. در بخش دیگری از اخبار، زنی که تلاش کرده با سوزاندن قرآن کنترل فعال ضد اسلام را متوقف کند، توسط پلیس سوئد بازداشت شده است.

 

۱۰. همچنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که بعد از توقیف وسایل فیلم‌برداری فیلم “کاباره”، تلفن‌های همراه بازیگران و عوامل صحنه نیز ضبط و تحقیقاتی انجام شده است.

 

۱۱. در بخش اخبار دیگر، مریم عباسی‌نیکو، زندانی سیاسی در اصفهان با اتهام “سب‌النبی” مواجه است که او روز پنجم تیر بازداشت شده. و در گذشته فرزند او، دانش‌آموز معترض به مسمومیت دانش‌آموزان بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا