خبر

زنان و چالش های قانونی آن ها در ایران | 11-18 شهریور 1402

از اخبار زنان و چالش های قانونی آن ها در ایران را در اخبار 11-18 شهریور 1402 شمسی در سایت خبری محب نیوز به طور کامل مطلع خواهید شد.

زنان و چالش های قانونی آن ها در ایران

متن زنان و چالش های قانونی آن ها در ایران به شرح زیر است:

1. محسن ردادی، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: “احتمال دارد یک جنبش یا شورش دیگر با شعار و اهداف مختلف آغاز شود.” او افزود: “اما از دل جنبشی که پارسال آغاز شد، دیگر خطری جدی نخواهد آمد.”

 

2. حسین آخانی، استاد دانشکده علوم دانشگاه تهران، در مورد اخراج و مهاجرت اساتید به سایت خبرآنلاین گفت: “هیچ فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های معتبر خارجی تمایل به برگشت به ایران ندارد.” وی افزود که دانشگاهیان ایران، بی‌حجاب و با حجاب، سرمایه‌های ارزشمند تاریخ تمدن کشور هستند.

 

3. خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که دیدار دوستانه ایران – انگولا که در تاریخ ۲۱ شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، بدون تماشاگران خواهد بود. از ابتدای فصل جدید فوتبال ایران، هیچ دیداری از لیگ برتر در تهران با تماشاگران برگزار نشده است.

 

4. شورای تامین حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها حضور تماشاگران را به طور کلی ممنوع کرده است، و دلیل ممنوعیت حضور تماشاگران در استادیوم آزادی به عنوان بازسازی یا کمبود پارکینگ اعلام شده است. این ممنوعیت  تجمعات نیز تشدید شده است.

 

5. مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی، هشدار داد که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در حال افزایش هستند و ارائه داده‌هایی مرتبط با کرونا. او تاکید کرد که مردم باید جدی گرفته و از ماسک و شستن دست‌ها به طور مداوم استفاده کنند و توصیه به تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز داد.

افزایش عمل های زیبایی مردان نسبت به زنان در ایران

6. گزارش نشان می‌دهد که جراحی‌های زیبایی در مردان در ایران در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که تقریباً ۴۰٪ از افرادی که به جراحی بینی مراجعه می‌کنند، مردان هستند. همچنین، در زمینه جراحی‌های غیرپلاستیک نیز تعداد مراجعه مردان به کلینیک‌های زیبایی افزایش یافته است.

 

7. دستگیری زن و شوهری که اوراق قضایی جعل می‌کردند. سه مرد و یک زن در شهرستان بندرگز دستگیر شدند چون ادعا می‌کردند که ارتباط با مسئولان قضایی دارند و اوراق قضایی جعل می‌کنند. این اوراق به منظور رفع مسدودی حساب بانکی استفاده می‌شدند.

 

رئیس کل دادگستری گلستان اعلام کرد که ۳ مرد و یک زن در شهرستان بندرگز دستگیر شدند. آنها اوراق قضایی جعل می‌کردند و از ادعای ارتباط با مقامات قضایی محلی برای رفع مسدودی یک حساب بانکی استفاده می‌کردند. همچنین، دو نفر از متهمان که زن و شوهر بودند، در همان زمان دستگیر شدند که به جعل نامه دادستان پرداخت می‌کردند.

 

8. روزنامه کیهان نوشت که باید از رسانه‌هایی که سیاه‌نمایی می‌کنند و وطن‌فروشی می‌کنند بگیرید و ببندید. آنها را رسانه نمی‌دانند و اینکه سیاه‌نمایی کرده و خبرهای دروغ منتشر می‌کنند. سایت انتخاب هم نقره‌داغ شد.

 

مواد فروشی یک دختر نوجوان به علت فقر

9. یک دختر نوجوان در مورد اتهامات فروش مواد مخدر توضیح می‌دهد و اظهار می‌کند که این کار را برای تأمین خرج خانواده‌اش انجام می‌دهد. او به اعتیاد و بیماری پدرش اشاره می‌کند و از آنجا که پدرش اعتیاد دارد و مریض است، خرده‌فروشی می‌کند تا به خانواده‌اش کمک کند.

 

10.  کوکو گوف، تنیسور ۱۹ ساله، که پس از بازی تماشایی مقابل آرینا سابالنکا فاتح گرنداسلم آمریکا شد و دومین تنیسور زن جوان امریکایی شد. او به عنوان یک پدیده در دنیای تنیس شناخته می‌شود.

زنان بازیگر بی حجاب خسارت بدهند

11. روح‌الله سهرابی، مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمای ایران، در مورد بازیگرانی که تن به حجاب اجباری ندادند، اعلام کرد که آنها باید دستمزدی که از آن پروژه گرفته‌اند را برگردانند تا خسارت تهیه‌کننده را جبران کنند.

 

12. کیتی هابز، فرماندار آریزونا، روز ۱۶ سپتامبر را در این ایالت به عنوان “روز زن، زندگی، آزادی” اعلام کرد.

 

14. متقی‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، اعلام کرد که در جامعه امروز ایران، بالا رفتن سن ازدواج افراد نگران‌کننده نیست، بلکه مساله اصلی بالا رفتن سن ازدواج افراد است.

بالا رفتن سن ازدواج دختران
محب نیوز | بالا رفتن سن ازدواج دختران | محب نیوز

15. مشاور وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که بر اساس برآورد، نیاز به حدود ۲۰ هزار ماما در بخش درمان و ۸۰۰۰ ماما در بخش بهداشتی وجود دارد و از کمبود ماماها خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا