خبر

لایحه حجاب اجباری و بازداشت روزنامه‌نگاران | اخبار 6-10 شهریور 1402

“لایحه حجاب اجباری و بازداشت روزنامه‌نگاران: اخباری که جامعه را شوکه کرد!” این اخبار شوکه کننده مربوط به زنان را در سایت خبری محب مطالعه کنید.

متن لایحه حجاب اجباری و بازداشت روزنامه‌نگاران

متن لایحه حجاب اجباری و بازداشت روزنامه‌نگاران شامل اخبار زیر است:

۱. بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره بازداشت دوباره نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگاری که اخیراً به قید وثیقه آزاد شده بود، خبرگزاری تسنیم، اعلام کرد که او با حکم دادسرای ارشاد (امنیت اخلاقی) به اتهام «ترویج اباحه‌گری» بازداشت شده است. این اتهام به علت پوشش اختیاری او در فضای عمومی و رسانه‌های اجتماعی به او اعلام شده است.

 

۲. تئاتر «انسان/اسب، پنجاه/پنجاه» که به کارگردانی اسماعیل کاشی برنامه‌ریزی شده بود و قرار بود روز چهارشنبه در تالار مولوی تهران برگزار شود. با جلوگیری حراست تالار از ورود زنان با حجاب اختیاری به سالن، لغو شد. این اتفاق منجر به تردید در مورد ادامه نمایش در شب‌های آینده شده است.

 

۳. جواد حسینی‌کیا، عضو فراکسیون روحانیت مجلس، درباره لایحه «حجاب و عفاف» اظهار داشت: «برخی ممکن است بگویند با ایجاد این قانون، تقابل ایجاد می‌شود. اما واقعیت این است که جامعه ما متدین است و بی‌حجاب‌ها اندکند.» او همچنین افزود: «هر کسی که در دنیا با قانون مقابله کند، با او برخورد می‌شود.»

 

۴. بازیگر هانیه توسلی در اینستاگرام نوشت: «سینمای امروز ما خیلی خیلی عقب‌تر از جامعه و جوانان باهوش و سرکش و شجاع امروز است. سینما باید بتواند آزادانه دنبال این نسل بادپا بدود تا چند سال دیگر به گرد پایشان برسد. البته همه چیز به این سه کلمه درخشان می‌رسد: زن، زندگی، آزادی»

 

۵. ترانه علیدوستی نیز با بازنشر ویدیوی سخنان مهدی یراحی پیش از بازداشت در اینستاگرام نوشت: «هنر اعتراضی حق هنرمند است. مهدی یراحی را آزاد کنید.»

شکایت از شکنجه زندانیان

۶. مادر هومن طاهری، که از ۲۵ مرداد در بازداشت به سر می‌برد، اعلام کرد که پسرش در زندان لاکان رشت به شدت شکنجه شده. و از ناحیه دندان و گردن آسیب دیده است. او نیز قصد دارد شکایتی علیه افرادی که پسرش را کتک زده‌اند، به عمل آورد.

 

۷. در یک حمله به یاسمین مقبلی، ایرنا، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، موفقیت او را در جوسازی رسانه‌های غربی برای الگوسازی خواند.

 

۸. تیم ملی والیبال زنان ایران در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال زنان قهرمانی آسیا، که در تایلند برگزار می‌شود، مقابل هند نتیجه را سه بر یک واگذار کرد.

 

۹. در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا در موناکو، ارلینگ هالند از منچسترسیتی و آیتانا بونماتی از بارسلونا به عنوان برترین فوتبالیست‌های مرد و زن فصل گذشته فوتبال اروپا انتخاب شدند.

 

۱۰. علیرضا شیرنژاد، رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران اعلام کرد که ۱۵۰ هیات مذهبی کودکان دانش‌آموز در محلات مختلف تهران راه‌اندازی شده. و مراسم عزاداری در ماه محرم توسط آن‌ها برگزار خواهد شد. وی اظهار کرد که مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به هیات‌های عزاداری دختران دارد.

تبیین حجاب اجباری

۱۱. احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش، به تبیین حجاب اجباری برای دانش‌آموزان در مدارس پرداخت. و تأکید کرد که فعالیت نیروهای فاقد گزینش در مدارس و مراکز غیردولتی ممنوع است.

 

۱۲. تیم ملی تکنواندوی دختران ایران سومین دوره متوالی قهرمان مسابقات نونهالان جهان در بوسنی و هرزگوین شدند. و با سه مدال طلا و سه نقره برگشتند.

 

۱۳. کاظم صدیقی، رییس ستاد «امر به معروف و نهی از منکر»، در خطبه‌های نماز جمعه، شهروندان با پوشش اختیاری را «پررو و بی‌حیا» خواند. و با او برخورد می‌شود. زیرا به گفته او، این افراد احترام نمی‌گذارند. وی اظهار کرد که خانواده‌ها دختران فریب‌خورده و زنان غافل را از خطر جدی بر حذر دارند.

لایحه حجاب یک آپارتاید جنسی | محب نیوز
محب نیوز | لایحه حجاب یک آپارتاید جنسی | محب نیوز

۱۴. بعضی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد، از جمله جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر این نهاد در امور ایران، لایحه حجاب اجباری جمهوری اسلامی و مجازات‌های آن برای شهروندان در ایران را «آپارتاید جنسی» و تبعیض سیستماتیک زنان و دختران خواندند.

 

۱۵. مریم کاظمی، معاون وزارت ورزش، از افسران عرصه ورزش بانوان به عنوان افرادی که می‌توانند در جامعه و خانواده نقش موثری ایفا کنند، یاد کرد. و افزود که با برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب برای ورزشکاران زن به تربیت هویتی آنان پرداخته می‌شود.

حمایت ریحانه پارسا از مهدی یراحی

۱۶. بازیگر ریحانه پارسا، که چند سالی است از ایران مهاجرت کرده، با انتشار ویدیویی از خود روی موسیقی «روسریتو»، از مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز بازداشت‌شده حمایت کرده است.

 

۱۷. امام جمعه شبانکاره، محمد پردل، با انتقاد از ورود زنان به برخی از استادیوم‌های فوتبال کشور گفت: «با توجه به هجمه‌های گسترده علیه حجاب، این تصمیم کار نسنجیده‌ای بوده است.» و افزود: «قرار نیست هر کاری که دیگر کشورها کردند ما هم انجام دهیم. زیرا زن قداست، شرافت و حرمت دارد.»

 

۱۸. امام جمعه همدان، حسن فاضلیان، نیز با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد مهسا امینی اظهار کرد: «مردم باید هوشیار باشند. چرا که سالگردش نزدیک است.» و او با تأکید بر تحمیل حجاب اجباری، اصل نظام را از این ناحیه در خطر دانست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا