خبر

آیا دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال از مدرسه به زندان می روند؟

“لایحه عفاف و حجاب: آیا دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال از مدرسه به زندان می روند؟” مسئله پر چالش و بحث این روزهای مجلس شورای اسلامی ایران است.

نوری، نماینده مجلس درباره آیا دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال از مدرسه به زندان می روند می گوید : ماده مربوط به محصلان در لایحه عفاف و حجاب را منتشر کنید. تا افراد حقوقی بگویند استدلال من درست است یا آقای قالیباف/ موافقان می‌گویند منظور لایحه فراجا است نه کلانتری!

امنیت دانش آموزان در خطر

در یک مصاحبه با خبرنگار ایلنا، غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس، درباره مخالفت خود با ماده مربوط به محصلان در لایحه عفاف و حجاب صحبت کرد. وی به ضرورت منتشر شدن این ماده تا افراد حقوقی بتوانند از این استدلال درستی یا نادرستی اظهارات او در مقایسه با آقای قالیباف تشخیص دهند، اشاره کرد. نوری از اهمیت جلب توجه آحاد جامعه به مسائل مرتبط با لایحه عفاف و حجاب تا مسائل مهم‌تر دیگر در پستو خبر داد. و بر انجام جلسات علنی برای بحث این مسائل تأکید کرد.

 

نوری تاکید داشت که با توجه به فوریت و اهمیت لایحه، ضرورتی برای تبدیل ماده به اصل ۸۵ نبوده. و تصمیم به بررسی آن باید با توجه به مصلحت عمومی اتخاذ شود. او اظهار کرد که این تبدیل به اصل ۸۵ به غیر از مسائل مخفی و پنهان، تبدیل به تکلیف قانونی ندارد. و درخواست او برای بررسی ایرادات و اشکالات ماده ۷۰ از نظر فقهی، شرعی و حقوقی نیز پذیرفته نشد.

 

وی همچنین به ماده ۵ لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد که به وضوح ذکر می‌کند که در خصوص محصلین و دانشجویان زیر ۱۸ سال نیز تعدادی مقررات وضع شده است. نوری با بیان این نکته اظهار کرد که طبق ماده ۵، محصلان زیر ۱۸ سال نیز در دستور دادن این لایحه قرار دارند. و مصادیق تکلیف آنها نیز به اصول انضباطی پیشنهاد شده در این لایحه تابع خواهد بود. وی از اهمیت منتشر شدن این ماده برای افراد حقوقی تاکید کرد تا توجیه‌ها و استدلال‌های او به صورت دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار گیرند.

امنیت محصلین در خطر
محب نیوز | امنیت محصلین در خطر | محب نیوز

زندانی شدن کودکان!

در انتها، نوری به بررسی دقیق‌تر ماده ۵ لایحه عفاف و حجاب دعوت کرد. و از تفاوت بین بیانیه‌های او و آقای قالیباف درباره وجود تکلیف برای محصلان زیر ۱۸ سال صحبت کرد. او اظهار کرد که در تعریف محصلان، ترکیب واژه‌ها به وضوح نشان می‌دهد که این تعریف به دانش‌آموزان نیز اشاره دارد. و مسئله تکلیف برای آنها نیز وجود دارد. در این راستا، نوری به اهمیت انتشار متن ماده ۵ به جهت انجام بررسی دقیق‌تر از سوی افراد حقوقی دعوت کرد.

 

به طور خلاصه به گزارش محب نیوز، نوری قزلجه با بیان استدلال‌های خود درباره ماده محصلان در لایحه عفاف و حجاب، بر اهمیت انتشار این ماده برای بحث و تبادل نظر در جامعه و افراد حقوقی تأکید نمود. وی در نهایت از افراد دعوت کرد تا با دقت به متن ماده ۵ تاکید کنند. و استدلال‌های او را با استدلال‌های طرف مقابل مقایسه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا