تحلیلخبررسانه‌های داخلی

حذف زنان در سخنرانی رییس جمهور

امروز در نشست خبری شاهد حذف زنان در سخنرانی رییس جمهور و سوالات خبرنگاران بودیم. و نیمی از جمعیت ایران نادیده گرفته شد.
امروز جناب آقای رییسی، رییس جمهور، نشست خبری با خبرگزاری‌های داخلی و خارجی داشت. در این جلسه خبرگزاری‌ها سوالات خود را پرسیدند. و رییس جمهور به آن‌ها پاسخ می‌داد.

موضوعات نشست

در این جلسه به موضوعاتی از قبیل مذاکرات، حقوق کارگران و تفاوت آن با حقوق کارمندان، گرانی‌های آینده و دیگر مسائل مهم کشوری پرداخته شد. اما آن چیز عجیبی که در این جلسه رخ داد عدم اشاره به مسائل زنان بود.

حذف زنان در سخنرانی رییس جمهور | محب نیوز
حذف زنان در سخنرانی رییس جمهور | محب نیوز

حذف زنان در سخنرانی رییس جمهور، اتفاقی تلخ

با توجه به این که در یک سال اخیر فشارهای اجتماعی زیادی بر زنان وارد شده است. نپرداختن به این موضوع بسیار عجیب بود. گویی نیمی از جمعیت ایران نادیده گرفته شود.

این انتظار وجود داشت که به سخت گیری‌های جدید بر زنان به ویژه کارمندان آن هم در شرایط کنونی اندکی پرداخته شود. اما دریغ از یک اشاره کوچک. چه توسط رییس جمهور، چه توسط خبرنگاران…
به راستی چرا هیچ یک از خبرنگاران به فشارهای وارده بر زنان در یک سال اشاره ای نکردند؟ آیا پرداختن به این مسائل از مسائل ممنوعه بوده است. و حق پرداختن به آن ها را نداشتند؟ یا آن که فراموش کرده بودند؟

سخن پایانی درباره حذف زنان در سخنرانی رییس جمهور

به هر حال علت هر چه که بود ما هر چه انتظار کشیدیم نامی از زنان برده نشد. و حتی در جمع بندی نهایی نیز آقای رییسی به زنان هیچ اشاره ای نکردند. در واقع هم خبرگزاری ها و هم رییس جمهور یا زنان را فراموش کرده بودند. یا آن ها را به عمد از صحبت‌خای خویش حذف نمودند.

کاش روزی شاهد حضور نمایندگان محب نیوز در چنین نشست‌هایی باشیم. تا بلکه زنان نیز نماینده‌ای در چنین نشست‌ها داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا