خبرزنان و ورزش

فیفا خواهان داوری زنان در فوتبال مردان ایران

پس از آزاد سازی ورود زنان به ورزشگاه‌ها توسط نامه فیفا، اکنون در جهت رفع تبعیض‌ها فیفا خواهان داوری زنان در فوتبال مردان ایران است.

افشاریان، رئیس کمیته داوران ایران به خبرنگاران در جواب به پرسشی درباره ی این که آیا با توجه به برگزاری کلاس های VAR، زنان نیز در آن شرکت خواهند کرد و سهمی درباره ی این مسئله خواهند داشت، گفت:‌ VAR در همه ی دنیا انجام می شود. البته لازم به ذکر است که نیاز به لایسنس نیز دارد.

علاوه بر این، وی افزود: قطعا داوران زن نیز در کلاس های آموزشی VAR حضور خواهند داشت. حتی فراتر از این، فیفا از ما درخواست کرده است که بانوان را در بخش آقایان داوری و قضاوت نمایند. پس لازم است که راهکاری بیابیم تا بانوان در رده‌ های سنی پایین تر فوتبال مانند رده های سنی نوجوانان و جوانان بتوانند داوری کنند.

فیفا خواهان داوری زنان در فوتبال مردان ایران | محب نیوز
فیفا خواهان داوری زنان در فوتبال مردان ایران | محب نیوز

مراحل تایید داوری زنان در فوتبال مردان ایران

او در ادامه گفت: این کار نیازمند تاییدیه هایی است. و امیدوار هستم که قادر باشیم به این سمت حرکت کنیم. در مسابقات جام جهانی چندین تیم از بانوان برای داوری حضور خواهند داشت. این مسئله برای فیفا مسئله ای حل شده می باشد. و من نیز امیدوارم که قادر باشیم در این باره به فیفا و AFC کمک نماییم. و بتوانیم داوری‌ های سنگین تری  را به بانوان بدهیم و این مشکل نیز مانند ورود بانوان به استادیوم ها برطرف گردد.

سخن پایانی درباره‌ ی خبر فیفا خواهان داوری زنان در فوتبال مردان ایران

محب نیوز امیدوار است که به زودی تمامی تبعیض ها درباره ی بانوان در فوتبال و دیگر عرصه ها از بین برود. البته چه بهتر که این مسئله بدون اجبار و با درایت زود هنگام مسئولین مربوطه انجام شود. تا بلکه مسئولین داخلی و ملی، قهرمانان ملی بانوان ایران زمین گردند نه فیفا یا دیگر بیگانگان.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا