Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1
حجاب در ایران به چالش کشیده می‌شود | اخبار 8 مرداد 1402 | سایت خبری محب |
خبر

حجاب در ایران به چالش کشیده می‌شود | اخبار 8 مرداد 1402

“آزادی یا اجبار؟ حجاب در ایران به چالش کشیده می‌شود! چرا حکومت برخورد با زنان بی‌حجاب را چالشی دشوار می‌داند و هر روز بیشتر درگیر می شود؟”

متن خبر حجاب در ایران به چالش کشیده می‌شود | اخبار 8 مرداد 1402

متن اخبار حجاب در ایران به چالش کشیده می‌شود به شرح زیر است:

پارت ۱

۱. نانسی میس، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، به دنبال ارتقاء هوشمندانه‌تر عملکرد حزب خود برای جذب نظر زنان، بیان کرد که از زمانی که جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورده‌اند، تلاش کافی برای کمک به زنان انجام نداده‌اند.

 

۲. سایت خبری عصر ایران در گزارشی با تاکید بر سرکوب زنان در اجبار به حجاب نوشت: “بعضی افراد با طالبان هم رقابت می‌کنند. و به خصوص در برابر زنان، سخت‌گیرتر از آنها عمل می‌کنند.”

 

۳. گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران، گزارشی را درباره فعالیت‌های این دانشگاه در جریان خیزش منتشر کردند. در این گزارش، به بازداشت بیش از ۳۰۰ دانشجوی این دانشگاه در طول خیزش اشاره شده. و آمده است که از هر ۵ دانشجوی شرکت کننده در تجمعات، ۳ تا ۴ نفر از جنسیت زن بوده‌اند.

 

۴. نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی، نوجوان کشته‌شده، ویدیویی از دخترش در اینستاگرام خود منتشر کرده. که او را در حال میدان‌داری در اعتراضات، آتش‌زدن روسری و سردادن شعار نشان می‌دهد.

 

۵. خبرگزاری ایسنا نوشت که طبق لایحه “حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب” که در مجلس در حال بررسی است، وزارت آموزش و پرورش موظف شده “عفاف و حجاب” را شرط جذب، به کارگیری، استخدام، ارتقا، ترفیع، رتبه‌بندی، انتصابات و برخورداری از امتیازات استخدامی قرار دهد.

 

۶. حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

🔹لایحه حجاب ۷۰ ماده‌ای که تهیه و تنظیم شده، با پرسش‌ها و ابهاماتی روبروست که پاسخ مسئولان می‌تواند آنها را برطرف کند. یا اصلاح کند. اما در اینجا به چند پرسش کوتاه اکتفا می‌کنیم.

پارت ۲

۷. حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

🔹متأسفانه برخی افراد را در رسانه چهره‌کردیم که نباید چهره‌می‌شدند. زیرا این افراد ظرفیت لازم را نداشتند. و در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی و صدا و سیمایی که بیشترین هزینه را برای آن‌ها کرده بود، ایستادند.

🔹رسانه ملی امروز نسبت به چند دهه گذشته از انقلاب، گام‌های بلندی برداشته است.

🔹وی بیان کرد که رسانه ملی نباید از رسانه‌های بیگانه الگو گیری نماید.

 

۸. دادستان لنگرود، درباره تشکیل پرونده برای دو رئیس شعبه بانک به اتهام ارائه خدمات به خانم‌های بی‌حجاب گفت: برای دو رئیس بانک به اتهام ارائه خدمات به خانم‌های بی حجاب، پرونده قضایی تشکیل شده است. این دو بانک نسبت به کشف علنی حجاب در بانک بی‌اعتنا بودند. مدیران و مسئولان در صورت مواجهه با جرم مشهود همچون بی‌حجابی یا کشف حجاب در محل کار قبل از ارائه هرگونه خدمات اداری و عمومی به شخص خاطی، باید به وی تذکر دهند.

در صورت عدم توجه شخص بی‌حجاب نسبت به تذکر داده شده. و اصرار بر منکر ارتکابی، لازم است بلافاصله با پلیس فراجا تماس گرفته. چنانچه مسئولان ادارات و نهاد‌های متولی نسبت به اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها اهتمام جدی نداشته. و با ترک فعل خود موجبات نفوذ فساد و فحشا را در جامعه فراهم و فرهنگ عمومی را نقض نمایند. به استناد ماده ۵۷۶ و بند ب ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 اخبار 8 مرداد 1402 | محب نیوز
محب نیوز | اخبار 8 مرداد 1402 | محب نیوز

پارت ۳

۹. رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری اظهار کرد: مطالبات دختران بحق است. برای فدراسیون هیچ تفاوتی بین دوچرخه‌سواری مردان و زنان نیست. تلاش می‌کنیم که بخش‌های مردان و زنان پیشرفت داشته باشند. فاطمه هداوند به عنوان نفر اول سرعت به مسابقات رفت. برای موفقیت، حضور پررنگ در کاپ‌ها، داشتن تجهیزات و در نهایت پیست چوبی موثر است.

 

۱۰. جانشین فرمانده فراجا اعلام کرد: ۹۹ درصد افراد پس از تذکر لسانی گشت‌های امنیت اخلاقی حجاب را رعایت می‌کنند. تنها یک درصد افراد در برابر قانون جری بوده که با آنان به صورت جدی برخورد خواهد شد. فراجا همواره مدافع حقوق شهروندی است. و ملاک تنها کسب رضایت مردم و خدای متعال است.

 

۱۱. سازمان لیگ خواستار تعیین تکلیف حضور بانوان در مسابقات لیگ برتر شد. و نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال ارسال کرد تا مجوز لازم برای حضور بانوان تماشاگر در مسابقات لیگ برتر اخذ شود.

 

۱۲. مشاور قالیباف به لایحه جدید حجاب اشاره کرد. و گفت با تنبیه‌ای معادل دو ماه سود، جلوی بی‌حجابی در اماکن عمومی گرفته خواهد شد. این اظهارات موجب انتقاداتی از سوی آذری جهرمی شد.

پارت ۴

۱۳. مهدی اقراریان، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، از عدم توجه شهرداری تهران به موضوع حجاب و عمل مناسب در خصوص قانون عفاف و حجاب انتقاد کرد. و تذکر و گوشزد کرد که با افرادی که بدون حجاب وارد مترو می‌شوند برخورد شود. اگر شهرداری تهران به این تذکر توجه نکند، به او پرسش‌هایی ارسال می‌شود که به صورت جدی به آن‌ها پاسخ دهد.

۱۴. سید محمد خاتمی درباره موضوع حجاب اظهار داشت: امر حجاب زنان دست کم مسأله‌ایست که نحوه برخورد رسمی با آن در تبدیل مسأله به بحران نقش داشته و دارد. موضوع حجاب اجباری و عدم تمکین به آن از سوی بخشی از جامعه یکی از مسائل پیش روی کشور است که به ویژه اخیراً نگرانی‌ها و التهاب‌هائی را در پی داشته است.

امروز با جامعه‌ای متکثر و متنوع و متفاوت با گذشته رو به رو هستیم که باید به درستی آن را بشناسیم. و برای چالش‌ها و مسائل و تنگناهای برآمده از این تحول گسترده و غیر قابل انکار واقع‌بینانه و افق گشاینده در جستجوی راه‌کار باشیم. باورها و رفتارهای دینی که با صورت‌ها و شکل‌های متنوع در تجربه زیسته متدینان جامعه ایران امروز بروز و ظهور می‌یابد، بخشی از واقعیت انکار ناپذیر جامعه ماست. آنچه مناقشه‌برانگیز است.

۱۶. تعدادی از معترضین به ماجرای عدم رعایت پوشش اسلامی در مقابل یکی از پاساژهای تجاری مشهد تجمع کردند. و نماز اقامه کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا