مسیحیت

مادر عیسی مسیح، یک زن یهودی

مریم زنی یهودی بود که در شهر ناصره ساکن بود و همسری نداشت. در کتاب های عهد جدید و قرآن، او را مادر عیسی مسیح معرفی می کنند.

امروز تولد عیسی مسیح است. طبق گفته مسلمانان مادر عیسی فرزند عمران، از نوادگان هارون و از قوم لاوی برادر یوسف پیامبر بود. البته مسیحیان اعتقاد دارند که از قوم لاوی نبوده است بلکه به داوود برمی‌گردد و در واقع از قوم یهودا بوده است.

خانواده مادر عیسی مسیح

اسم مادر مریم و مادربزرگ عیسی مسیح، حنا بوده است. خاله‌ی مادر عیسی مسیح – در روایات مسیحی دختر خاله او بوده است. – الیصابات، زن زکریا بوده است. مریم در شهر ناصره در جلیل به دنیا آمده است.

طبق داستان های قرآن هنگام به دنیا آمدن مریم، پدر وی عمران کشته گشته بود. زن عمران نیز در زمان بارداری، هر چیزی که در رحم خود داشت را جهت خدمت کردن در بیت المقدّس نذر نمود. اما پس از تولد، فرزند آن ها دختر بود. با توجه به آن که خدمتگزاری دختران رسم نبود او را برای خدمت کردن در معبد آزاد قرار دادند. حنا اما تصمیمش جدی بود. او با کمک زکریا، کاهنان را متقاعد نمود که مریم خدمت‌گزار معبد سلیمان در شهر اورشلیم گردد.

مادر عیسی مسیح، یک زن یهودی | محب نیوز
محب نیوز | مادر عیسی مسیح، یک زن یهودی | محب نیوز

تولد عیسی مسیح

مریم در شهر بیت المقدس تمام روز خود را به عبادت و روزه می‌ پرداخت. طبق قرآن سرانجام در روزی روح‌ القدس – از بندگان خاص خدا— با شمایلی انسانی بر مریم نازل گردید و او را به فرزندی به نام عیسی مژده داد. مریم بدون ارتباط با مردی، به عیسی را حامله گشت و در چنین روزی در زیر سایه درختی به تنهایی او را زایید. در فرهنگ مسیحی این روز را آغاز کریسمس می‌دانند و آن را جشن می‌گیرند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا