Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/compat.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /home/mohebnew/public_html/wp-includes/class-wp-application-passwords.php on line 1
حمله به معاون رییس جمهور آرژانتین | سایت خبری محب
خبرزنان سیاست‌مدارزنان و سیاست

حمله به معاون رییس جمهور آرژانتین

در ویدیویی که امروز وایرال شد شاهد حمله به معاون رییس جمهور آرژانتین بودیم. حمله به این خانم توسط یک مرد انجام شد.

مردی سعی کرد از فاصله نزدیک سر کریستینا فرناندز دی کرشنر، برجسته ترین رهبر کشور آرژانتین شلیک کند. اما موفق نشد.

شرح حمله به معاون رییس جمهور آرژانتین

افسران پلیس مردی را که روز پنجشنبه در خارج از خانه اش در بوئنوس آیرس اسلحه گرم را به سمت معاون رئیس جمهور آرژانتین، کریستینا فرناندز دی کرشنر نشانه رفت، دستگیر کردند.

بر اساس تصاویر ویدئویی و بیانیه رئیس جمهور آرژانتین، سوءقصد به کریستینا فرناندز دی کرشنر، معاون رئیس جمهور آرژانتین، پنجشنبه شب در حالی که مردی تپانچه را به سمت سر او گرفت و سعی کرد ماشه را بکشد، شکست خورد. علت این شکست این بود که اسلحه عمل نکرد و خانم کرشنر آسیبی ندید.

واکنش‌ها به حمله به معاون رییس جمهور آرژانتین

آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور اواخر پنجشنبه در سخنرانی خود خطاب به ملت گفت: «کریستینا هنوز زنده است. زیرا به دلایلی که از نظر فنی تأیید نشده است، سلاحی که با پنج گلوله پر شده بود، شلیک نکرد. این جدی ترین رویداد از زمانی است که ما دموکراسی خود را بازیافتیم.»

به گفته پلیس بوئنوس آیرس، پلیس فدرال، فرناندو آندرس ساباگ مونتیل، 35 ساله، مرد برزیلی ساکن آرژانتین را در ارتباط با این حمله دستگیر کرد.

حمله به معاون رییس جمهور آرژانتین | محب نیوز
حمله به معاون رییس جمهور آرژانتین | محب نیوز

خانم کرشنر، رئیس‌جمهور سابق چپ‌گرا و برجسته‌ترین رهبر آرژانتین با سه دهه در انظار عمومی، شخصیتی به شدت قطبی‌کننده است. و به اتهام فساد در حال محاکمه است. هواداران او از هفته گذشته در مقابل خانه او در بوئنوس آیرس تجمع کردند. و گاهی اوقات با پلیس درگیر شدند.

آقای فرناندز روز جمعه را تعطیلی ملی اعلام کرد تا آرژانتینی ها بتوانند «در همبستگی با معاون رئیس جمهورمان از زندگی و دموکراسی دفاع کنند».

او گفت: «فریاد، وحشت و انکار که این رویداد در ما ایجاد می‌کند باید به تعهدی دائمی برای ریشه‌کن کردن نفرت و خشونت از زندگی دموکراتیک ما تبدیل شود».

اعضای کنگره آرژانتین گفتند که کمیسیونی را برای بررسی این رویداد تشکیل داده اند.

دستگیری حمله کننده

بر اساس تصاویر ویدئویی، درست بعد از ساعت 9 شب پنجشنبه، در حالی که خانم کرشنر در حال پیاده شدن از وسیله نقلیه خود در خارج از خانه خود بود، جایی که جمعیت زیادی در آنجا جمع شده بودند، مردی به سرعت نزدیک شد و با فاصله‌ی یک اینچی، تفنگ را از صورت او نشانه گرفت. صدای کلیکی که در فیلم‌ها شنیده می‌شود نشان می‌دهد که مرد سعی کرده است ماشه را بکشد. پس از آن، خانم کرشنر خم شد و مرد را کنار کشیدند.

به گفته پلیس بوئنوس آیرس، پنج نفر مردی را از صحنه دور کردند. و گفتند که او قصد کشتن خانم کرشنر را داشته است. پلیس بوئنوس آیرس گفت که پلیس فدرال سپس آقای مونتیل را دستگیر کرد. و یک تپانچه در نزدیکی محل حادثه پیدا کرد.

 

سابقه فعالیت معاون رییس جمهور

سابقه فعالیت این خانم سیاست مدار به شرح زیر است:

فعالیت‌های مثبت

خانم کرشنر، 69 ساله، از سال 2007 تا 2015 رئیس جمهور آرژانتین و از سال 2003 تا 2007، زمانی که همسرش، نستور کرشنر، رئیس جمهور بود، بانوی اول آرژانتین بود. قدرت سیاسی آنها در آرژانتین به قدری قوی بود که باعث پیدایش کرشنریسم شد. جنبشی چپ که همچنان یکی از قدرتمندترین نیروهای سیاسی در این کشور است.

در سال 2019، او پس از طراحی یک بلیط سیاسی که در آن برای معاونت رئیس جمهور و آقای فرناندز به دنبال ریاست جمهوری بود به کاسا روزادا، دفاتر ریاست جمهوری آرژانتین بازگشت . انتظار نمی رود که آقای فرناندز برای انتخابات مجدد در سال آینده نامزد شود. زیرا در بحبوحه تورم اقتصاد آرژانتین، محبوبیت ضعیفی دارد .

خانم کرشنر، علی‌رغم اینکه جناح راست در آرژانتین مورد تحقیر قرار می‌گیرد، هنوز مورد تحسین بخش بزرگی از کشور است. بسیاری از تحلیلگران سیاسی حدس می زنند که خانم کرشنر می تواند سال آینده به ریاست جمهوری بازگردد.

فعالیت‌های منفی

 او همچنین با یک محاکمه فساد سر و کار دارد که در مراحل پایانی خود است. و ممکن است در ماه دسامبر به پایان برسد. او با اتهاماتی مواجه است که کمک کرده است بودجه دولتی برای پروژه های راهداری عمومی به شرکتی متعلق به یکی از دوستان خانوادگی خرج شود. دادستان ها ماه گذشته گفتند که به دنبال محکومیت 12 سال زندان برای خانم کرشنر و ممنوعیت تصدی مناصب دولتی هستند. با این حال، حتی اگر مجرم شناخته شود، به احتمال زیاد برای سال‌ها از این مجازات‌ها اجتناب می‌کند. زیرا درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

این پرونده فساد باعث ایجاد یک چرخش جدید از جنجال در اطراف خانم کرشنر شده است. بسیاری از جناح راست در آرژانتین خواستار زندانی شدن او شده‌اند. و هفته گذشته یکی از نمایندگان مخالف گفت که پرونده‌های فساد او بازگرداندن مجازات اعدام را توجیه می‌کند.

هواداران او در دفاع از او تجمع کرده و گفته اند که او قربانی آزار و اذیت سیاسی است. نزدیک به دو هفته است که هوادارانش بیرون خانه او در محله ای مرفه در نزدیکی مرکز شهر بوئنوس آیرس تجمع کرده اند. روز شنبه هزاران نفر در آنجا به خیابان ها ریختند که منجر به درگیری با پلیس شد. خانم کرشنر سرانجام از هوادارانش خواست همان شب به خانه بروند.

رابطه کرشنر با ایران

سال گذشته، دادگاهی اتهامات او را به اتهام توطئه برای سرپوش گذاشتن بر نقش ادعایی ایران در بمب گذاری یک مرکز جامعه یهودیان در بوئنوس آیرس در سال 1994 که منجر به کشته شدن 85 نفر شد، رد کرد. اتهامات علیه خانم کرشنر برای اولین بار در سال 2015 توسط یک دادستان به نام آلبرتو نیسمن مطرح شد. اما چند روز بعد در آپارتمانش جسد او بر اثر شلیک گلوله پیدا شد. مرگ او هرگز حل نشد. و این موضوع از آن زمان منبعی از گمانه زنی های جنون آمیز و درگیری های سیاسی داخلی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا