خبر

مبارزه‌های فرهنگی و اجتماعی زنان | اخبار 14-18 مرداد 1402

“گزارشی از رویدادها و اخبار متنوع: از تجربه‌ای تاریخی تا مبارزه‌های فرهنگی و اجتماعی زنان” را در این پست خبری سایت محب نیوز خواهید خواند.

متن خبر مبارزه‌های فرهنگی و اجتماعی زنان | سرتیتر اخبار ۱۴-۱۸ مرداد ۱۴۰۲

متن خبر مبارزه‌های فرهنگی و اجتماعی زنان | سرتیتر اخبار ۱۴-۱۸ مرداد ۱۴۰۲ شامل موارد زیر است:

۱. در دیداری بین تیم‌های فوتبال گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان در نخستین هفته از بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، وقوعی منحصربفرد رخ داد که تماشاگران زن توانستند به طور اولین و باورنکردنی در این لیگ در خارج از تهران، حضور یابند. و با شهود نزدیک مسابقه، تماشاگران این دیدار شوند.

 

این رویداد تاریخی به‌عنوان اولین باری محسوب می‌شود که زنان حق حضور در مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران را در شهرهای غیرتهرانی داشته‌اند. این اقدام اتخاذ شد تا مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، به سیرجان برود. و این لحظه تاریخی را تجربه کند.

 

به علت فشارهایی که از سوی فیفا و ای‌اف‌سی متوجه فدراسیون فوتبال شده بود، اجرای حضور زنان در تماشای مسابقات فوتبال ضروری شده بود، اما با این حال، بعضی از مسابقات از جمله دیدار پرسپولیس – آلومینیوم از دستور شورای تامین و نهادهای امنیتی بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

جلوگیری از تولید مانتو جلوباز

۲. خبرگزاری فارس در یک تلاش آنلاین قوی، درخواستی دارد تا از فروش «مانتوهای کوتاه، بدون دکمه و جلو باز» و شلوارهای مردانه «کوتاه و پاره» جلوگیری شود. و به جای آنها، تولید و پخش مانتو و شلوارهایی با پوشش اسلامی را در دستور کار قرار داده شود.

 

۳. محمدامین توکلی‌زاده، معاون شهردار تهران، تایید می‌کند که مامورانی به منظور اجبار حجاب به شهروندان استخدام شده‌اند. او واژه “حجاب‌بان” را غیررسمی و جعلی می‌داند. و به خبرگزاری ایلنا اظهار داشته است که این نیروها مأموریت اجرای حجاب اجباری را دارند. در مورد بار مالی این نیروها، تصریح می‌کند که همگی از تکالیف آنها است.

 

۴. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، در یک مراسم با عنوان “جشنواره مد و لباس فجر” اظهار می‌کند: “با حمایت مجلس نیازهای جامعه جوان در زمینه پوشش را تعیین و تنظیم خواهیم کرد، تا با رعایت اصول دینی، قوانین و اخلاق، به زیبایی و شایستگی برسیم.” وی همچنین تاکید می‌کند که تلاش برای داشتن یک زندگی عفیفانه همراه با استفاده از زیبایی‌های موجود، در دستور کار قرار دارد.

 

۵. انیس مهمدی، همسر حسین ماهینی بازیکن پیشین تیم پرسپولیس، از وقوع واقعه‌ای نگران‌کننده خبر می‌دهد. او به اهانت به خانه‌اش و نیز ترس بچه‌هایش از تجاوز نیروهای امنیتی اشاره دارد.

 سرتیتر اخبار ۱۴-۱۸ مرداد ۱۴۰۲
محب نیوز | سرتیتر اخبار ۱۴-۱۸ مرداد ۱۴۰۲ | محب نیوز

دستگیری آرایشگر مرد

۶. مهدی بشارتی، رییس پلیس امنیت عمومی هرمزگان، اعلام می‌کند که در یکی از مناطق بندرعباس، یک آرایشگر مرد در ایام محرم موسیقی غربی با صدای بلند پخش کرده و در حین آرایش سر یک خانم بوده است. این فرد بازداشت شده و آرایشگاه پلمب شده است.

 

۷. عبدالکریم عابدینی، در گیلان، تاکید می‌کند که مفهوم عفاف برای زنان و مردان یکسان است. و در واقع این نبرد با حجاب به معنای مبارزه با ارزش‌های اسلامی و قرآن است.

 

۸. حسن ملانوری، معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه، اعلام می‌کند که طلبه‌های خانم و آقای حوزه‌های علمیه نیز به تدریس مسائل مرتبط با حجاب و عفاف پرداخته و آموزش داده می‌شوند. او افزوده که در سه سال گذشته حدود ۶ هزار طلبه به صورت خانم و آقای حوزه‌های علمیه وارد آموزش و پرورش شده‌اند.

 

۹. حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس، تاکید دارد که لایحه حجاب و عفاف باید توسط نمایندگانی که تجربه تفهم اتهام یا کار قضایی دارند، تنظیم شود.

 

۱۰. حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده نیروی انتظامی مازندران، در خصوص تحمیل حجاب اجباری به شهروندان تصریح می‌کند که برخورد با پلاژ‌های خصوصی که به موازین اسلامی و اخلاقی رعایت نمی‌کنند، در دستور کار قرار دارد.

 

۱۱. انیس مهمدی، همسر حسین ماهینی، اعلام می‌کند که به دادسرا احضار شده است. او به اتهام تولید، ارسال، توزیع و انتشار آثار مستهجن و مبتذل به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی احضار شده و انتقادهایی به‌سوی مقامات را مطرح می‌کند.

 

۱۲. رسول فلاحتی، در گیلان، تاکید می‌کند که استادان و اساتید باید به ارزش‌ها پایبند باشند و در تدریس موضوعات مرتبط با حجاب و عفاف به دانشجویان تذکر دهند. او به ضرورت اجرای زندگی عفیفانه و توجه به مسائل زیستی و اخلاقی در مهدکودک‌ها اشاره دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا