گزارش شیرین

از پشت بام تهران، زن معترض پیروز شد

عکس “از پشت بام تهران” از بانوی جوان ایرانی بر بالای پشت بام در حال فریاد زدن اعتراضی و گفتن الله اکبر بود، از برترین عکس‌ های سال جهان گشت.

در چنین روزی در سال ۸۸، عکاس “از پشت بام تهران” توانست جایزه ی بهترین عکس را در مسابقات جهانی عکس مطبوعات، کسب نماید.

ویژگی های عکس “از پشت بام تهران”

درون این عکس یک بانوی جوان ایرانی بر بالای پشت بام در حالی که هوا گرگ و میش بو، فریاد می زند. و به انتخابات ریاست جمهوری اعتراض می کند.
داوران اظهار داشتند که این عکس زیبا بود. زیرا که شور و هیجان آن لحظه که اعتراض کنندگان در حال بازیابی قدرت خود می باشند را، نمایش داده است.

از پشت بام تهران، زن معترض پیروز شد | محب نیوز
از پشت بام تهران، زن معترض پیروز شد | محب نیوز

جوایز کسب کرده “از پشت بام تهران”

این عکس علاوه بر این موفق به کسب مقام اول داستان های خبری انتخابات ایران شد. این عکس معروف به ”از پشت بام تهران“ گشت.  جایزه این مسابقه 10هزار یورو با یک دوربین بود، که به عکاس اعطا شد.
این تصویر درون  مجله لووپ هم چاپ گردید.

سخن پایانی

هفته گذشته نیز شعر “برای” که نماد اعتراضات سال ۱۴۰۱ گشته است، توانست جایزه گرمی را کسب نماید.

محب نیوز برای هنرمندانی که از درد مردم می گویند آرزوی موفقیت روزافزون را دارد. اما آنچه محب نیوز را غمگین می کند این است که چرا فقط در همین حد اعتراضات می مانند. و هیچ اصلاح مثبتی در جامعه رخ نمی دهد. چرا مسئولین صدای مردم را نمی شنوند. و دقیقا برخلاف خواست مردم عمل می کنند. همزمان با اعطای جایزه گرمی به شروین، در مجلس طرح صیانت و خفقان تصویب می شود. و گویی اصلا برای مسئولین اهمیتی ندارد که خواست مردم چیست. و فقط می خواهند صدای مردم را خفه کنند. اما آیا با خفه کردن صدای مردم همه چیز حل می شود؟ آیا این راه حل است یا تلاشی برای پاک کردن موقتی صورت مسئله؟

نمایش بیشتر

‫2 دیدگاه ها

  1. نوشته: «همزمان با اعطای جایزه گرمی به شروین، در مجلس طرح صیانت و خفقان تصویب می شود. و گویی اصلا برای مسئولین اهمیتی ندارد که خواست مردم چیست.»

    مشکل شماها هم این مغالطه‌هاست؛ کی گفته که جایزۀ گرمی نشون‌دهندۀ خواست مردمه؟ میگه چون جایزۀ گرمی برده پس حتماً حرف مردمه!!

    مردمی بودن که هیچ، الآن دیگه بعد از این همه قلدری و دروغ و کثافتکاری رسانه‌ایِ غربیها راحت میشه گفت جایزه‌هاشون حتی نشون‌دهندۀ ارزش هنریِ اثر هم نیست. رسماً برای یه تابویی مثل اسکار دستورالعملِ غیر فنی گذاشتن. جایزۀ «تغییر اجتماعی» هم یه چیزیه که امسال درست کردن فقط برای این که بدنش به حاجی‌پور!!

    خاک بر سر ما اگه بخوایم با سنجه و معیاری که اونا برامون درست میکنن همدیگه رو نقد کنیم.

    1. آهنگ شروین مردمی نبوده؟ میشه بفرمایید در کل سالی که گذشت کدوم آهنگ به این اندازه از دل مردم بوده و تاثیر اجتماعی داشته؟ اگه سانسورینگ و فیلترینگ نبود ویدیو این آهنگ در پیج شروین طی سه روز ۴۰ میلیون بازدید رو رد کرده بود و چه بسا به ۱۰۰ میلیون بازدید میرسید… مردم حرفشون رو زدن، دیگه اینکه خودتون رو به نشنیدن بزنید یه مسئله دیگه است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا