تحلیل

افسانه ولنتاین چیست؟

روز ولنتاین یا روز عشق یا عشاق، هر سال در چهاردم فوریه یا بیست و پنجم بهمن جشن می گیرند. این جشن در مناطق مختلف جهان برگزار می شود.

این روز یکی از محبوب ترین جشن ها در بین کشورهای مختلف به حساب می آيد.

افسانه ها

براساس افسانه ای معروف در قرن سوم میلادی، درون روم باستان در زمان فرمانروایی کلودیوس دوم، یک کشیش با نام والنتین زندگی می کرد. کلودیوس اعتقاد داشت که مردان مجرد نسبت به افراد متاهل سربازهای جنگجوتر و بهتری می باشند. به همین علت ازدواج مردان جوان ممنوع گشت. اما والنتین اعتقاد داشت که این دستور ناعادلانه می باشد؛ پس به طور مخفیانه اقدام به عقد سربازان رومی با دختران محبوبشان نمود. زمانی که کلودیوس متوجه شد، دستور مرگ والنتین را داد.

البته افسانه دیگری هم وجود دارد که کشیش والنتین به سبب نجات دادن و فراری دادن مسیحی ها از دست رومی ها کشته گشت.

بر اساس افسانه ای دیگر، کشیش والنتین عاشق دختر زندانبانش گشت. او اولین کارت والنتین را خود او قبل از مرگ خویش برای آن دختر ارسال نمود. وی در آن نگاشت «از سوی والنتین تو».

افسانه ولنتاین چیست؟ | محب نیوز
افسانه ولنتاین چیست؟ | محب نیوز

ممنوعیت های روز ولنتاین در ایران و کشورهای دیگر

با این وجود، در ایران از سال ۱۳۸۹ شمسی، تولید کردن انواع پوستر، بروشور و… با نمادهای قلب‌و امثالهم به علت روز ولنتاین و هر نوع فعالیتی بر اساس اطلاع‌ رسانی، در این روز خاص ممنوع گشت. علاوه بر این، از طرف مراجع قانونی هم با واحدهای متخلف به طور قانونی برخورد می گردد.

عده ای هم اعتقاد داشتن که به جای جشن گرفتن این روز، جشن اسفندگان که ایرانی می باشد. و در روز پنجم اسفند ماه است، را به جای ولنتاین برگزار می کنند.
علاوه بر این در سال ۱۳۹۸ شمسی، فروختن بادکنک‌های خاص (قلب شکل) مخالف شئونات اسلامی، ممنوع است. رئیس اتحادیه صنف خرازی فروشان هم اظهار داشت که خرید و فروش بادکنک ممنوع می باشد. افزون بر ابن کشورهایی مانند پاکستان و عربستان هم ممنوعیت هایی دارند. هند و مالزی هم علاقه ای به این مراسم ندارند.
در کشورهای اروپایی و آمریکایی هدایایی مانند عروسک خرسی، شکلات، کارت تبریک، گل، … در این روز بسیار محبوب است. 

محب نیوز این روز را به تمام عشاق ایرانی تبریک می گوید. علاوه بر این، محب نیوز امیدوار است عشقشان پایدار و زیبا تا ابد بماند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا