تحلیل

سپیده رشنو؛ جنجال انتشار مصاحبه‌ی صداوسیما

پس از انتشار مصاحبه با سپیده رشنو در صدا و سیما واکنش‌های متفاوتی را در جامعه شاهد بودیم که اکثر آن‌ها منفی بودند.

سپیده رشنو زنی معترض به حجاب اجباری است. وی در اتوبوسی با یک خانم آمر به معروف درگیر گردیده بود. و هر دو اقدام به فیلمبرداری از این درگیری کرده بوذند. این فیلم‌ها از سوی هر دو طرف منتشر شد و واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

 

واکنش‌ها به فیلم درگیری سپیده رشنو و آمر به معروف

خیلی از افراد از این درگیری و دوگانگی و شکاف شکل در جامعه که نتیجه‌ی قانون غلط و عملکرد اشتباه مسئولین فرهنگ ساز بود ابراز ناراحتی کردند.

آن‌چه نگران کننده بود، اتحادی بود که دیگر در سطح جامعه وجود نداشت. بنابراین مسئولین مربوطه بر آن شدند تا حداقل در ظاهر این شکاف را پر کنند.

 

انتشار ویدیو آشتی

 

مسئولین مربوطه طرفین را یافته و دو نفر از افراد حاضر در درگیری را با هم آشتی دادند. حال اینکه به میل بود یا به زور نامعلوم است و حرف درباره‌اش بسیار. اما می‌توان گفت که از لحاظ تبلیغاتی عملکرد درستی بود.

 

انتشار ویدیو مصاحبه با سپیده رشنو

ویدیو منتشر شده‌ی بعدی نتیجه ای به شدت غلط داشت. ویدیو مصاحبه با سپیده رشنو بهتر بود هرگز پخش نشود. چرا که خشم عمومی را در پی داشت.

 

سپیده رشنو؛ جنجال انتشار مصاحبه‌ی صداوسیما | محب نیوز
سپیده رشنو؛ جنجال انتشار مصاحبه‌ی صداوسیما | محب نیوز

اکثر مردم با دیدن تصویر سپیده رشنو نگران وضعیت او شدند. عده ای به صورت کبود او اشاره کردند. و عده‌ای هم در جواب گفتند که صورت بی‌آرایش هر فردی اینگونه است. و اگر شکنجه‌ای هم در کار می‌بود قطعا با آرایش اثرش از بین برده می‌شد. طرف مقابل هم ادعا داشت که این تصویر جهت ایجاد رعب و وحشت منتشر شده است.

اینکه کدام یک از گفته‌ها درست است مورد بحث ما نیست. بلکه بحث ما شکافی است که قرار بود با این ویدیوها برطرف شود. اما نه تنها برطرف نشد بلکه شدت نیز پیدا کرد و خشم اکثریت مردم را در پی داشت.

آنچه که اینجا مورد بحث محب نیوز است، این است که آیا زمان اینگونه مصاحبه‌ها به پایان نرسیده است؟ فایده اینگونه مصاحبه‌ها چیست؟ و چرا به تاثیر منفی آن‌ها بر جامعه توجهی نمی‌شود؟

کاش مسئولین مربوطه بیشتر به فکر اتحاد در جامعه، آرام کردن خشم مردم و از بین بردن شکاف بین مردم می‌بودند و از انجام اینگونه اقدامات پرهیز می‌کردند.

اتحاد لازمه ی موفقیت هر جامعه ای است و این روزها باید بیش از هر زمان دیگری باید بر آن تاکید کرد. این روزها باید مردم و حاکمیت آشتی کرده و در جهت آبادی کشور بکوشند نه اینکه به دلیل مسائل مختلف درگیر شوند و کشور نا آرام گردد. ایجاد این اتحاد به همت بیشتر مسئولین دلسوز نیازمند است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا