زنان سیاست‌مدارزنان و سیاستگزارش تلخ

ترور زنان فعال سیاسی در بغداد عراق

در تاریخ 11 اردیبهشت سال 1389، ترور زنان فعال سیاسی در بغداد عراق به شکل بسیار وحشیانه‌ای به قتل رسیدند. این زنان به دلیل فعالیت‌های سیاسی و جامعه‌شناختی خود به شهرت رسیده بودند.

این زنان به طور تصادفی در خیابان به قاتلین برخورد کردند. و به قتل رسیدند.

این حملات به زنان فعال در عراق، یکی از بسیاری از حملاتی بود که در دهه گذشته در این کشور صورت گرفته است. در طول جنگ علیه تروریسم، زنان عراقی به دلیل فعالیت در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به شدت آسیب دیده‌اند. و تعداد زیادی از آن‌ها به دلیل فعالیت‌های خود به قتل رسیده‌اند.

وضعیت حقوق زنان در عراق

ترور زنان فعال سیاسی در بغداد عراق، نشان داد که حقوق زنان در این کشور هنوز به حدود قابل قبولی نرسیده است. در حالی که قانون اساسی عراق برابری جنسیتی را تضمین می‌کند. اما زنان عراقی همچنان با تبعیض و تنبیه‌هایی مواجه هستند که در برابر آن‌ها نیاز به حمایت و حمایت بیشتری از طرف حکومت و جامعه دارند.

با این حال، با وجود این همه چالش و مشکلات، زنان عراقی در حال کار برای تحقق حقوق و تساوی جنسیتی در کشور خود هستند. آن‌ها به دنبال حفظ حقوق خود و تحقق برابری جنسیتی هستند. و به شکل فعال در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

اسم این سه زن که کشته شدند، چه بود؟

متاسفانه در مورد جزئیات قتل زنان فعال سیاسی عراقی که در 11 اردیبهشت سال 1389 رخ داد، اطلاعات دقیقی وجود ندارد. ما نمی‌توانیم نام این سه زن را بگوییم. اما اینکه چندین زن فعال سیاسی در این حملات به شدت آسیب دیدند و به قتل رسیدند، یکی از مسائلی است که نشان می‌دهد که زنان عراقی همچنان با تبعیض و خشونت مواجه هستند.

ترور زنان فعال سیاسی در بغداد عراق | محب نیوز

 عملیات ترور زنان فعال سیاسی در بغداد عراق توسط کدام گروه رخ داد؟

محب نیوز در مورد این حادثه اطلاعات دقیقی نداریم. اما در این حوادث، معمولاً گروه‌های مسلح و تروریستی، از جمله داعش و القاعده در عراق فعالیت دارند.

سخن پایانی درباره ترور زنان فعال سیاسی در بغداد عراق

آنچه که مشخص است در عراق همچنان ظلم علیه زنان ادامه دارد. این ظلم حتی توانایی دیدن فعالیت زنان در عرصه های اجتماعی ندارد و آن ها را به جرم این گناه ترور می کنند. این نوع ترورها در کشورهای خاورمیانه بسیار رایج است.

تفکرات حاکم بر این منطقه همانطور که گفتیم حضور زنان در جامعه را به شدت بد می داند. و اگر نتوانست در خانواده آن ها را سرکوب کند، به حربه ترور و قتل روی می آورند. امیدواریم روزی برسد که این تفکرات متحجرانه پایان یابد. و بانوان این منطقه و دیگر مناطق جهان بتوانند آزادانه در جامعه فعالیت کنند.

پ.ن: عکس‌ها استفاده شده تزئینی می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا