گزارش تلخ

صحنه مرگ ندا آقاسلطان

در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه ۲۰۱۰ میلادی، جایزه ی روزنامه‌ نگاری جورج پولک بهترین فیلم خبری به فیلمی اعطا گشت که فردی ناشناس از صحنه مرگ ندا آقاسلطان ضبط نموده بود.

جایزه ذکر شده از معتبرترین جایزه ها در عرصه روزنامه‌ نگاری می باشد.  ندا آقاسلطان از اشخاصی بود که در اعتراض به انتخابات خرداد ۱۳۸۸ جانش را از دست داد. او در سی ام خرداد ۱۳۸۸ شمسی در محلهٔ امیر آباد تهران، کارگر شمالی، تقاطع شهید صالحی و کوچه خسروی با گلوله کشته گشت.

 فیلم کوتاهی از صحنه مرگ ندا آقاسلطان با تلفن همراه ضبط گشت. این فیلم بازتاب‌ های زیادی  در رسانه‌ های جهان در پی داشت. طبق نوشته نشریه تایم، لحظه کشته شدن او، پربیننده‌ ترین صحنه فوت یک انسان در تاریخ بشریت گشت.

صحنه مرگ ندا آقاسلطان | محب نیوز
صحنه مرگ ندا آقاسلطان | محب نیوز

در اکتبر سال ۲۰۰۹ میلادی، کوئینز کالج در دانشگاه آکسفورد در کشور انگلیس برای یادبود ندا آقاسلطان، دوره ای تاسیس نمود. این دوره تحت عنوان بورس تحصیلی ندا آقاسلطان جهت کارشناسی ارشد و دکترای رشته فلسفه اعطا نموده است. ایرانی یا ایرانی‌ تبارها در این باره در اولویت هستند. این مسئله باعث اعتراض زیاد سفارت ایران در لندن گشت. آن ها اظهار داشتند که این بورسیه سبب خدشه‌ دار گشتن شأن علمی این دانشگاه، فاصله گرفتن از اهداف آکادمیک و سیاسی شدن آن می شود.

محب نیوز امیدوار بابت دست دادن جوانان را در طی این سال ها اظهار تاسف می کند. همچنین محب نیوز امیدوار است که مسئولین با وجدان بیشتری درباره مردم عمل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا