گزارش تلخ

شکیبا رضایی، زنی که به علت خرید لباسشویی کشته شد

در یک روز بهاری سال ۲۰۲۱، شکیبا رضایی شهریار، یک زن ۳۱ ساله از شهرستان زنجان، به طور ناگهانی توسط همسرش به طرز وحشتناکی به قتل رسید.

قتل شکیبا رضایی ناشی از خشونت ناپذیر همسرش بود که به دلیل عدم پاسخ به پیامک‌های ناشناس، او را به جرم خیانت به ازدواج و خرید دستگاه لباسشویی به قتل رسانده بود.

چرا همسر شکیبا رضایی به او شک کرد؟

شکیبا رضایی شهریار زنی جوان و فعال بود که به طور مداوم در فعالیت‌های خیریه و اجتماعی شرکت می‌کرد. او با همسرش زندگی مشترک نسبتا خوبی داشت. و همیشه سعی می‌کرد با او در تماس باشد.

اما همسر شکیبا به دلیل اینکه فکر می‌کرد شکیبا خیانت به ازدواج کرده و هزینه‌های بیشتری برای خودش ایجاد کرده است، بارها به او تهدید کرده بود. در این میان، شکیبا اقدام به خرید دستگاه لباسشویی کرده بود که همسرش با این عمل به شدت ناراحت شده بود.

شکیبا رضایی، زنی که به علت خرید لباسشویی کشته شد | محب نیوز
شکیبا رضایی، زنی که به علت خرید لباسشویی کشته شد | محب نیوز

روز حادثه چه اتفاقی برای شکیبا رضایی افتاد؟

در روز حادثه، شکیبا پس از اینکه به همسرش پاسخ نداد، در خانه تنها بود. همسرش به خانه بازگشت و با دیدن دستگاه لباسشویی به شدت عصبانی شد. و شروع به تهدید شکیبا کرد. در نهایت، به خاطر خشم و عصبانیت، همسر شکیبا به شدت او را ضربه‌هایی وارد کرد که منجر به فوت او شد.

قتل‌های ناموسی زنان در ایران

این اتفاق تنها یک نمونه از خشونت نسبت به زنان در ایران است. در سال‌های گذشته، شاهد موارد مشابهی از خشونت نسبت به زنان در ایران بوده‌ایم، مانند قتل رها جوان، قتل آتنا اصلانی، قتل پروین دوست‌محمدی و بسیاری دیگر.

این اتفاقات نشان دهنده‌ی بی‌توجهی دولت و اجرای قانون در مقابل تبعیض و خشونت نسبت به زنان است. همچنین، نشانگر نیاز به تغییر رویه‌های اجتماعی، فرهنگی و قانونی در جامعه است تا زنان بتوانند به صورت برابر با مردان در جامعه شرکت کنند و حقوقشان رعایت شود.

بنابراین، دولت و مسئولان باید به شدت علیه خشونت و تبعیض نسبت به زنان برخورد کنند. و قوانین مشددتری برای مبارزه با این پدیده‌های نامطلوب در جامعه اجرا کنند. علاوه بر این، باید در جامعه‌شناسی و آموزش فرهنگی تغییراتی ایجاد شود تا مردان و زنان با حقوق برابر در جامعه زندگی کنند. و هیچ کدام از آنها نسبت به دیگری تبعیض نشوند.

سخن پایانی

قتل شکیبا رضایی تنها یک نمونه از خشونت نسبت به زنان در ایران است. باید برای مبارزه با این پدیده‌های نامطلوب، قوانین مشددتری اجرا شود. و فرهنگ و جامعه‌شناسی تغییراتی داشته باشد تا بتوانیم به یک جامعه براساس عدالت برسیم. محب نیوز تلاش می کند که در راه عدالت اجتماعی به ویژه برای بانوان ایرانی گام بردارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا