گزارش تلخ

حمله روسیه به اوکراین، فاجعه ای علیه زنان اوکراینی

روز پنجم اسفند ۱۴۰۰ خورشیدی یا ۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۲ میلادی، حمله روسیه به اوکراین، همسایه غربی خویش آغاز گشت که در آن زنان بسیاری قربانی شدند.

اختلافات روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ شروع شده بود. حمله به اوکراین بزرگ‌ ترین حملهٔ نظامی به اروپا پس از جنگ جهانی دوم به حساب می آيد.

پیش از حمله روسیه به اوکراین

قبل از این حمله، نفوذ نظامی روسیه در اوکراین، از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی شروع شده بود.  در طول این نفوذ پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه نقد تندی علیه گسترش ناتو از سال ۱۹۹۷ میلادی و تهدید کشورش داشت. علاوه بر این او نظریهٔ باز پیوند خواهی یا همان بازپس‌گیری سرزمین‌های شوروی سابق را مطرح نمود. تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ طرح حمله به اوکراین مداوم رد می شد.

آغاز حمله

سرانجام در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ میلادی، حمله روسیه به اوکراین با رسمیت شناختن جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک، دو کشور خودخوانده در شرق اوکراین آغاز شد. در نهایت در ۲۴ فوریه، پوتین آغاز عملیات نظامی ویژه ای در شرق اوکراین را رسما اعلام نمود. و چند دقیقه بعد به کی یف پایتخت اوکراین موشک زد.

حمله روسیه به اوکراین، فاجعه ای علیه زنان اوکراینی | محب نیوز
محب نیوز

اثر حمله روسیه به اوکراین بر زنان

در این جنگ مردم بسیاری آواره شدند. یکی از بدترین جنایات جنگی شایعه تجاوز و کشتار دسته جمعی زنان اوکراینی در برخی شهر ها بود. محب نیوز به علت خشونت زیاد نمی تواند تصاویر منتشر شده در این باره را بازنشر کند.

بسیاری از مردم اوکراین به کشورهای اطراف به ویژه لهستان فرار کردند اما مردان جوان حق خروج از کشور را نداشتند.

واکنش های جهانی

بسیاری از کشورها از اوکراین حمایت کرده و برعلیه روسیه بیانیه دادند. روسیه با شدیدترین تحریم ها و بحران اقتصادی روبرو گشت. به همین علت پوتین غرب را به جنگ هسته ای تهدید نمود. جنگی که ممکن است خیلی زود دربرگیرد و جهان را به نابودی بکشاند. البته محب نیوز امیدوار است این جنگ هر چه زودتر پایان یابد و جهانی نگردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا