خبر

زنان ایرانی و چالش های فراوان آن ها | اخبار روز ۹ و ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

زنان ایرانی و چالش های فراوان آن ها پایان ندارد. از رفتن به استادیوم تا داشتن حق پوشش اختیاری، چالش های تمام نشدنی زنان ایرانی است.

متن اخبار زنان ایرانی و چالش های فراوان آن ها

متن اخبار روز ۹ و ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

در حالی که حضور زنان در استادیوم آزادی، یکی از چالش‌های فوتبال ایران است. خبرگزاری ایسنا از قول منابع آگاه خبر داده که بازی پرسپولیس – آلومینیوم اراک در هفته نخست لیگ برتر با حضور تماشاگران زن برگزار می‌شود. «زنان در هفته نخست لیگ برتر می‌توانند در سه دیدار حضور داشته باشند.»

 

امیر حسین بانکی پور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در مورد مجازات‌های تعیین‌شده در لایحه عفاف و حجاب، گفت: «کسر مستقیم جریمه از حساب افراد، بررسی بدون نوبت پرونده در دادسرا، و جلب پاسپورت، از اقدامات در نظر گرفته شده برای مقابله بی‌حجابی است.»

 

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس، حداقل جریمه در نظر گرفته شده برای زنان را در لایحه عفاف و حجاب هفت تا هشت میلیون تومان عنوان کرد.

مشکلات هر روز زنان | محب نیوز
محب نیوز | مشکلات هر روز زنان | محب نیوز

سرمربی تیم سپاهان در مصاحبه با تسنیم گفت: «وقتی که ۹ سالم بود مادرم فوت شد. و حتی یک بازی من را ندید. یک انسان بالغ هستم. اما همچنان برای مادرم احساس دلتنگی دارم. و فکر می‌کنم مادر همه فوتبالیست‌ها لیاقت آن را دارند که به استادیوم بیایند. و بازی فرزندانشان را ببینند.»

 

حسین بیات وکیل دادگستری در مصاحبه با دیده‌بان ایران درباره «لایحه حجاب و عفاف» گفت: «این لایحه می‌گوید حتی در لابی منزل‌تان، حتی در داخل ماشین‌تان هم در امان نیستید. و ما می‌توانیم هر جایی برای شما تشکیل پرونده دهیم. این لایحه می‌گوید می‌توانیم و محکومتان می‌کنیم. همینی که هست.»

 

موسی غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به روند تصویب لایحه حجاب به خبرگزاری مهر گفت: «افرادی که برهنگی و نیم برهنگی داشته باشند، فورا جلب می‌شوند.»

او افزود: «افرادی هم که به اصل حجاب و افراد محجبه توهین کنند، فورا بازداشت می‌شوند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا